Generala   Forum   Intrare in sistem
Romana Русский English



Masurile de securitate a sistemului “Telebank”

   Prin intermediul sistemului ”Telebank” se folosesc urmatoarele masuri de securitate contra accesului neautorizat:

   •  Numarul de inregistrare (NR);

   •  PIN codul (parola);

   •  Cartela cheitelor unice;

   •  Fraza de codificare;

   •  Protocolul SSL (prin ”Telebank”-WEB).


  NR, PIN codul, si cartela cheitelor unice se elibereaza Clientului in urma perfectarii documentelor necesare. Aceste documente pot fi modificate la cererea Clientului sau Bancii. Orice mijloc de identificare poate fi dezaprobat/modificat de catre Client, prin prezentarea la Banca si perfectarea documentelor corespunzatoare. De asemenea, Clientul poate sa-si schimbe PIN codul prin intermediul operatorului centrului de deservire telefonica.


  Fraza de verificare, ca mijloc de identificare suplimentara se alege si se indica de catre Client prin perfectarea Contractului de deservire a Clientului. In cazul dezonorarii, fraza de verificare poate fi schimbata doar prin prezenta la Banca, prin perfectarea documentelor respective.


  Banca are dreptul sa stopeze/blocheze mijloacele de identificare ale Clientului in baza cererii Clientului, autentificata in scris.


  Toate masurile de securitate cu caracter organizatoric si tehnic, si anume, PIN codul, cheitele unice si alte mijloace de identificare sunt tinute intr-o stricta confidentialitate.


  Clientul sistemului “Telebank” poarta raspunderea in ceea ce priveste pastrarea secretului comercial. In legatura cu aceasta, va recomandam sa respectati urmatoarele norme:

   -  Retineti PIN codul si NR. Daca Dvs le-ati notat undeva anume, atunci e de dorit sa nu indicati ce reprezinta aceasta combinatie de cifre si pastratile separat de cartelele cheitelor unice.

   -  Nu spuneti nimanui PIN codul si NR. Pastrati cu strictete cartela cu cheilor unice.

   -  Daca ati uitat/pierdut PIN codul, cartela cheitelor unice, daca banuiti ca cineva cunoaste PIN codul sau cartela cheitelor unice comunicati imediat operatorului sistemei, si incercati de urgenta, sa blocati operatiunile privind conturile Dvs. atunci veti primi un nou PIN cod si Cartela de acces in sistem. Blocarea se refera doar la gestionarea conturilor prin telefon si Internet. Banii din cont nu se blocheaza: in aceasta perioada dispozitiile Dvs. vor fi receptionate doar prin prezenta Dvs. la Banca.


  Masurile de securitate utilizind diferite canale de acces

   “Telebank”-WEB , asigurarea securitatii se face prin intermediul NR, PIN codului si a cheitelor unice. O alta modalitate ar fi autentificarea bazei de date a Bancii si codificarea informatiei transmise prin intermediul protocolului SSL – unul dintre cele mai des utilizate protocoale pentru pastrarea confidentialitatii informatiei in Internet.


  Pentru a avea acces la baza de date a Bancii, utilizind SSL, aveti nevoie de instalarea Certificatului digital bancar, conform instructiunilor descrise in rubrica “Primul pas in “Тelebank”-web”.


   “Telebank”-Call Center, asigurarea securitatii se face prin intermediul NR, PIN codului si a cheitelor unice. NR si PIN codul se folosesc ca mijloace de identificare si autentificare a Clientului in sistemul “Telebank”, iar cheitele unice– pentru confirmarea operatiunilor.


  In cazul greselilor repetate a PIN codului, operatorul centrului de deservire telefonica are dreptul de a cere informatii suplimentare de identificare a acestuia. In cazul informarii gresite a frazei de codificare, operatorul intrerupe legatura si blocheaza accesul in sistema. Pentru deblocare, Clientul trebuie sa comunice imediat fraza de verificare si/sau cheita unica. Banca, de asemenea poate sa ceara Clientului schimbarea PIN codului, prin prezenta sa la sediul Bancii.


  Toate operatiunile efectuate prin intermediul sistemului “Telebank” sunt tinute la evidenta, prin protocoalele de rigoare. La cererea Clientului, operatorul poate comunica data si ora ultimului acces. Daca Clientul depisteaza o anumita neconcordanta cu data, ora ultimului apel dat la Banca, trebuie neaparat sa anunte operatorul sistemului.


  Pentru asigurarea securitatii, toate convorbirile operatorului cu Clientii se inregistreaza pe suport magnetic, ca suport informational.


  Atentie! Pentru respectarea unei confidentialitati stricte, in momentul dialogarii cu operatorul sistemei, comunicati numarul contului Dvs. si familia doar daca este cazul.


  “Telebank”-CRIS, respectarea masurilor de securitate, in mare masura depinde de Client. Ca mijloace de securitate pot servi NR si PIN codul.

vineri, 29 martie 2024  
17.6449 + 0.0024
19.0283 -0.0626
0.1909 + 0.0002
3.8265 -0.0139
0.4501 + 0.0005
22.2556 -0.0003
19.4831 + 0.0252
покупка продажа  
17.5000 17.7000
19.0000 19.2500
3.7800 3.8600
21.8000 22.3000
19.3000 19.8000


WAP-Telebank
Partenerii proiectului
 
Telefon de contact: 022 500 200
   
  © B.C. "EuroCreditBank" S.A.